Lekcja 1 – Nowy projekt

Uruchom Corona SDK. Kliknij na przycisk ‚New Project’ (Nowy Projekt).newZobaczysz formularz nowego projektu:

newprojekt

W pole ‚Application Name’ (Nazwa programu) wpisz Kosmiczny Rajd, wybierz folder, gdzie mają być przechowywane pliki projektu, i wciśnij OK.

Na ekranie pokażą się trzy okna: symulator (czyli program pokazujący naszą grę na symulowanym ekranie telefonu), konsola, na której będą pojawiały się komunikaty (głównie o błędach)

ekran1

oraz folder z plikami projektu:

ekran2

Najważniejszy plik to main.lua. Po wybraniu projektu Corona SDK otwiera ten plik i wykonuje program w nim zawarty. Program może być cały zawarty w tym pliku lub może składać się z wielu plików, ale wykonanie zawsze zaczyna się od main.lua (‚main’ to po angielsku ‚główny’). Pliki ikon to obrazki, które zmienimy później na bardziej odpowiednie dla naszej gry. Pliki build i config zawierają informacje  potrzebne do skompilowania programu – nie wolno tych plików usuwać, a czasami trzeba w nich coś zmienić.

Dość nudzenia, czas coś zrobić.

Poprzednia lekcja Następna lekcja