Kurs tworzenia gier – Corona SDK

Dlaczego Corona SDK?

No właśnie – dlaczego? Szczególnie wobec dostępności tak mocnych silników jak Unity i Unreal?

Opanowanie podstaw Corona SDK zajmuje jeden dzień, a prostą grę da się zapisać w stu linijkach kodu (i tak właśnie będzie w trakcie tego kursu). Całość programu kontroluje się z poziomu kodu (nie ma milionów okienek z zasobami i poprzypinanymi do nich funkcjami). Nie trzeba znać Javy, system opiera się na łatwym do opanowania języku lua. Na początek wystarczy ogólne pojęcie o kodowaniu (instrukcja warunkowa, pętla, funkcja). I… to wszystko.

Corona SDK jest dostępna na PC (Windows) i Apple (OS X),  a aplikacje na podstawie tego samego kodu można wygenerować na Androida, iOS, Windows i OS X. Corona SDK pierwotnie była zaprojektowana na urządzenia mobilne, a możliwość generowania aplikacji na desktopy została dorzucona później. Jedyną jak dotąd istotną niedogodnością jest to, że w środowisku Windows możemy generować aplikacje dla Androida i Windowsa, a możliwość budowania aplikacji na urządzenia Apple (ale również na Android i Windows) mamy tylko w środowisku OS X. Są to jakieś ograniczenia licencyjne, chociaż inne silniki (w tym również oparte na języku lua) nie mają takich problemów.

Kursów tworzenia gier, w tym w Corona SDK, jest wiele. Po angielsku. Dlatego nasz kurs będzie po polsku.
W trakcie tego kursu stworzymy grę ‚Kosmiczny Rajd’. Gra będzie wyglądała tak:
flappy

Zadaniem gracza będzie unikanie nadlatujących statków, a jak starczy zapału to także ich zestrzeliwanie.

Przygotowanie środowiska pracy

Na początek należy sobie zainstalować Corona SDK oraz jakikolwiek edytor (Sublime, Notepad++, inny), który potrafi kolorować składnię, tzn wyświetlać kod programu tak:

a nie tak:

local x = 1
if x < 1 then x = 0 end
print( x )
local napis = „Koniec gry”

Będzie to bardzo pomocne, kiedy program się nieco rozrośnie.

Corona SDK i edytor zainstalowane? Zaczynamy.

Przejdź do lekcji pierwszej, w której założymy nowy projekt.

Następna lekcja